Beiträge von chriscat

    Es tut mir leid, ich werde den Text unten nicht ins Deutsche übersetzen, weil er zu technisch für Google Translate ist und ich kein Deutsch spreche.



    ABRP Live API was simple to use. See the documentation here:

    Iternio Telemetry API
    The Iternio Telemetry API allows your application to send data to A Better Routeplanner for use in driving with live data, and helping us improve our car…
    documenter.getpostman.com


    I have been playing with it for the past 2 weeks for Hello #

    IMG_4146.jpg


    From my exchange with Iterno, their OAuth API is under reconstruction.

    it would make it smooth for users, to generate user/vehicle token. For the moment they recommend using the “Generic” live data method in ABRP. Where each user clicks on generate token and copy/past it in the app making use of it (hello # or HA)


    The obstacle: for hello # they provided an API Key, without which all of this is blocked. I don’t see how they would give each user an API Key.

    I only hope their new future OAuth API is an answer to this need we have for individual projects in HA and such.

    I see you use

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    Ich sehe, dass du es benutzt

    Code
                retval["charging_power"] = ValueWithUnit(
                    float(evStatus["chargeUAct"]) * float(evStatus["dcChargeIAct"]) * -1, "W"
                )

    in Hello # we used this logic:

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    in Hello # haben wir diese Logik verwendet:

    6751W is the same value shown by the car, not 3642W. I don't think you should use dcChargeIAct. Nor do I know what it is when not CCS charging


    EDIT: I think dcChargeIAct is for 400V values directly to the battery. So it would take the loss into account, but we don't have the voltage.

    29.1 * 232 = 6751W

    3642W / 232 * 400 = 6279.31 W


    without loss: 6.75 kW, with loss 6.28 kW

    but I don't think it's 400V precisely. I wouldn't use that calculation


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    6751 W ist der gleiche Wert, den das Auto anzeigt, nicht 3642 W. Ich glaube nicht, dass Sie dcChargeIAct verwenden sollten. Ich weiß auch nicht, was es ist, wenn kein CCS-Ladevorgang erfolgt

    EDIT: Ich denke, dcChargeIAct ist für 400-V-Werte direkt an der Batterie. Es würde also den Verlust berücksichtigen, aber wir haben nicht die Spannung.


    For pre-conditioning control entity, I never found it in HA. I remember seeing an error that the entity could not be loaded and when I looked at GitHub I saw your message saying it was not stable. So I just assumed you knew it didn't load.

    When I search for entities without area, I don't find it either.


    I just found it under a different name when searching for entities.... awesome! I'll test it


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    Was die Vorkonditionierungskontrolleinheit betrifft, habe ich sie in HA nie gefunden. Ich erinnere mich an einen Fehler, der besagte, dass die Entität nicht geladen werden konnte, und als ich mir GitHub ansah, sah ich Ihre Meldung, dass sie nicht stabil sei. Daher habe ich einfach angenommen, dass Sie wussten, dass es nicht geladen wurde.

    Wenn ich nach Entitäten ohne Fläche suche, finde ich sie auch nicht.


    Ich habe es gerade unter einem anderen Namen gefunden, als ich nach Entitäten gesucht habe.... großartig! Ich werde es testen

    Es sollten eigentlich seit Version 0.3.0 sowohl die Vorklimatisierung als auch der DeviceTracker als Entität zur Verfügung stehen. Aktuell habe ich nicht sonderlich viel Zeit daran zu entwickeln, aber ich habe mit Sitz-/ und Lenkradheizung Ansteuerung begonnen.

    Automatisch übersetzen:

    soll die Vorkonditionierung funktionieren? Ich dachte, es wäre noch nicht fertig. Ich kann kein Steuerelement sehen und habe beim Start nur eine Fehlermeldung gesehen. Ich kann mitteilen, ob es funktionieren soll.


    Bin ich auch der Einzige, bei dem die falsche Ladeleistung angezeigt wird?


    Die Berechnung ist korrekt, wenn ich dem Python-Code glaube, aber 29,1 * 232 = 6751 W, nicht 3642 W, wie ich in der letzten Stunde auf meinem HA sehen kann:


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    English original:

    is the preconditioning supposed to work? I thought it was not ready. I can't see any control and only saw error message on startup. I can share if it's supposed to work.


    also am I the only one with wrong charge power showing?


    The calculation is correct if I believe the Python code, but 29.1 * 232 = 6751W, not 3642W as I can see for the past hour on my HA:


    Screenshot 2024-03-17 at 23.57.54.png

    Ich habe es jetzt ein paar mal getestet wenn ich auf der Klimatisierungsseite auf den untersten Punkt „Vorklimatisierung beenden“ klicke baut sich tatsächlich die Verbindung wieder auf!

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    I have now tested it a few times when I click on the bottom item "End pre-air conditioning" on the air conditioning page, the connection actually rebuilds itself!

    When Vodafone UK 4G is fixed around my house I’ll try with turning off the seat heating even if it’s off. It should have the same effect and would not consume battery.


    Can you try that before me? Or is it only possible to turn off if it’s on in iobroker?


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    Wenn Vodafone UK 4G in meinem Haus installiert ist, versuche ich, die Sitzheizung auszuschalten, auch wenn sie ausgeschaltet ist. Es sollte den gleichen Effekt haben und keine Batterie verbrauchen.


    Kannst du das vor mir versuchen? Oder ist das Ausschalten nur möglich, wenn es in iobroker aktiviert ist?

    Alles was man mit der Hello # App machen kann sollte man mit dem Smart Home Gedöns (ich kenn mich da fast null aus) auch machbar sein, denn beide nutzen ja inoffiziell die undokumentierte API von Smart.

    Automatische Übersetzung:

    Tatsächlich funktioniert das Schließen des Autos mit demselben API-Befehl wie gewohnt, auch wenn es bereits geschlossen ist.


    Das Hauptproblem bei dieser Methode besteht darin, dass sie den Alarm auslöst. Befindet sich jemand im Auto (und wartet auf Schnellladung), ertönt der Alarm.


    Und seien Sie sich bewusst, dass ich es nicht getestet habe, während jemand gefahren ist. Normalerweise lehnt das Auto jeden Befehl ab, wenn es fährt.


    Ich versuche immer noch, einen anderen Befehl zu finden, der diese Art des Aufweckens des Autos ersetzt.


    Hallo # ist in der Pause, da ich diese Woche nichts testen kann. 4G ist bei mir zu Hause ausgefallen und selbst wenn das WLAN gut funktioniert, wird offenbar kein WLAN verwendet, um Aktualisierungen an die API zu senden.


    Ich habe die ABRP-API getestet und sie funktioniert wie ein Zauber. Ich warte nur darauf, dass die Auto-API wieder Updates erhält, wenn Vodafone UK meinen Bereich repariert....



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    original:

    indeed, closing the car with the same API command as usual works even if it's already closed.


    The main issue with this method is that it turns on the alarm. If someone is in the car (waiting for fast charging) the alarm will ring.


    And be aware that I didn't test it when someone is driving. Usually the car rejects any command when it is running.


    I'm still trying to find another command to replace this way of waking up the car.


    Hello # is on pause because I can't test anything this week. 4G is down around my house and apparently even if wifi is working well it doesn't use wifi to send updates to the API.


    I tested ABRP API and it's working like a charm, I just wait for the car API to get updates again when Vodafone UK will fix my area....

    chriscat I've got a question concerning the amount of mobile data that is used in 'common use' of the app. Can you say something of the response size that you get from the server per update?


    Just wondering since the Hello Smart app uses quite some data (ca 1.3GB since Dec 2023) despite only occasional using it, mostly during weekend.

    In order to make Hello #, I inspected the traffic in details from Hello Smart.


    It was clearly unreasonable. It made my work harder because it was a stunami of requests.


    In hello # we use the same requests, but less often.


    The API calls are returning the small JSON files you can see in Raw Data Viewer. I can’t imagine it would make 1.8GB of data

    When you start hello smart they download each time their assets from Adobe. I could be wrong as it seems to be in a package including everything and I was not interested by that part.


    Just a guess, but I suspect their reliance on adobe is a great contributor to the slowness and unresponsiveness



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    Um Hello # zu erstellen, habe ich den Datenverkehr von Hello Smart im Detail untersucht.


    Es war eindeutig unvernünftig. Es machte meine Arbeit schwieriger, weil es eine Flut von Anfragen gab.


    In hello # verwenden wir dieselben Anfragen, jedoch seltener.


    Die API-Aufrufe geben die kleinen JSON-Dateien zurück, die Sie im Raw Data Viewer sehen können. Ich kann mir nicht vorstellen, dass es 1,8 GB Daten ergeben würde

    Wenn Sie Hello Smart starten, laden sie jedes Mal ihre Assets von Adobe herunter. Ich könnte mich irren, da es sich offenbar um ein Paket handelt, in dem alles enthalten ist, und mich dieser Teil nicht interessiert hat.


    Nur eine Vermutung, aber ich vermute, dass ihre Abhängigkeit von Adobe einen großen Anteil an der Langsamkeit und mangelnden Reaktionsfähigkeit hat

    chriscat back to topic. I hope we can learn more, maybe even see the development of an android app as an outcome of your sharing here.

    the same way as Marco helped us for the authentication I can in turn help someone else who started working on another project. Like Home Assistant.

    HA was the original project but Clement joined when he saw the API I prepared.


    I’m glad he did! We use that app daily. It’s so much easier to start pre conditioning and unlocking the car when we left the keys inside.


    I look forward to adding shortcuts and live activities.


    Something I can share is the proxy image for car images. We take them from the store and cache them on our web server before they disappear next year when new models will replace them.


    Thanks to Marco I also made a proxy cache for the model names for cars. He provided the older models names already gone from the store.


    Thanks the the app they can also start some work based on the JSON we share in the raw Data view


    Here are the 2 proxies I created to never lose the history of images and model names:


    <removed> I forgot I promised no more links after my ban

    I misunderstood the auto translate “money collector” under his name. If could remove my post I would. But it’s not letting me


    Thank you for the explanation. After so long a ban I have too many messages in notification and I misunderstood who was who. Even this thread about my own app was created after my ban


    Please let’s talk about the app instead. And forget the drama


    The German translation was completed with the help of volunteers. We are currently testing the German translation

    Guess whose ban just ended? And had to be made in full so that I could learn my lesson of sharing source of information in French and English for you to translate the huge big announcement of the OTA 1.3.2 that we had before everyone.

    And also my personal website being called dodgy as a justification for deleting the second link I posted. As former professional web developper I am vexed.


    Geldeintreiber translate into "Money collector". is that the right translation? just curious



    I was told in this forum not to write English. How is a French speaking forum a competitor? I gave them links to your forum all the times.

    I have been forced to find an English speaking forum to locate the collaborative work. I don't see an English speaking thread as a competitor.

    If I had been allowed to speak English here from the beginning I wouldn't have searched a place.


    It's more like saying the cheese vendor is a competitor to the fruit vendor. Both money collectors, but they help each other by recommending each other permanently.


    We kept referring to this forum and sending you more French visitors. I think you got the wrong understanding from the start and it would be nice to stop being offensive with me. I have never been offensive and my posts were even thanking this forum a few times.


    I suppose we have two ways of ending this:

    - permanent ban because I don't fit in your business plans.

    - you can become nice with me and listen to your users who asked you nicely to let me contribute to this forum. I can be nice from now on with you and pretend nothing happened. I'm French, we do that all the time in Latin Families.... share bread and cheese after a big loud shouting.


    so what will it be?


    edit: I will not share any link any more. but you are losing a lot without having the sources

    I translated in English the French Updates notes for Smart OS 1.3.2 on the same English forum where I shared Hello #.

    Post keeps being deleted when I give a direct link.


    For once I got the information before you. So I'm sharing to thank you


    Auto translate:

    Ich habe die französischen Update-Hinweise für Smart OS 1.3.2 im selben englischen Forum, in dem ich Hello # geteilt habe, auf Englisch übersetzt.

    Der Beitrag wird immer wieder gelöscht, wenn ich einen Direktlink gebe.


    Diesmal habe ich die Informationen vor Ihnen erhalten. Deshalb teile ich es, um Ihnen zu danken